Segmentatie van werklocaties Vlaanderen
Bekijken/ Openen
Vlaanderen Identifier
Onderzoek-1830350
Auteur(s)
Geen auteur gevonden
Alternatieve Titel
Een conceptuele verkenning
Collections
Metadata
Toon volledig item recordAbstract
Hoe kan het (ruimtelijk) beleid voor bedrijfslocaties aangepast worden aan de context van de 21ste eeuw? Bij deze studie wordt de bedrijfseconomische logica van bedrijfslocaties met bepaalde kenmerken als marktsegmenten onderzocht. Bij de start is bepaald dat bedrijventerreinen, de informele (of verweven) stedelijke locaties en locaties in het agrarisch gebied zouden aan bod komen.De studie omvat een synthese van theoretische inzichten en buitenlandse praktijk, een neerslag van interviews met contactpersonen van bedrijven en een sessie met actoren voor het agrarisch gebied. Dit leidt tot een beter inzicht in hoe de marktsegmenten in de ruimte voorkomen en welke eisen er vanuit de bedrijfswereld aan gesteld worden.Door inbreng van de ideeën van verweving, ruimtelijk rendement en transformatie uit de beleidsontwikkeling en de discussies over de huidige beleidspraktijk wordt duidelijk in welke richting het beleid verder ontwikkeld kan worden. De studie levert ook inzichten in de kenmerken die het instrumentarium zou moeten hebben.