Show simple item record

dc.contributor.authorHelena Bieseman, Kobe Boussauw, Luk Mutsaerts, Isabelle Loris, Peter Vervoort, Lieselotte Wackeniers
dc.date.accessioned2020-04-28T14:53:48Z
dc.date.available2020-04-28T14:53:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://archief-algemeen.omgeving.vlaanderen.be/xmlui/handle/acd/262344
dc.description.abstractMobiliteit is intrinsiek verbonden met onze omgeving door haar vermogen om plaatsen met elkaar te verbinden. Hoe onze ruimte georganiseerd is, is dus (mee) bepalend voor de hoeveelheid transport, de keuze van vervoerswijze, alsook voor de plaatsen waar de belangrijkste nadelige effecten zich voordoen zoals luchtvervuiling, geluidshinder en verkeersongevallen. Welke evoluties verwachten we? Vanuit het perspectief van milieu, congestie en verkeersveiligheid lijkt het alsof mobiliteit als systeem stelselmatig tegen grenzen opbotst die enerzijds ruimtelijk van aard zijn, maar anderzijds bepaald worden door wat maatschappelijk wenselijk is. Toch neemt de behoeft om grote en snelle verplaatsingente maken niet af. De komende jaren verwachten we een verdere stijging van de transportvolumes met 21%. Dit onder andere door een bevolkingstoename, gezinsverdunning en een toename van de economische activiteit en de behoefte aan interactie.
dc.languageNederlands
dc.rightsCC BY-NC-SA
dc.titleRuimterapport Vlaanderen (RURA) hoofdstuk 6: ruimte voor mobiliteit
vlaanderen.identifierOnderzoek-2147435
onderzoek.disciplineS210-sociologie - S240-ruimtelijke-ordening
onderzoek.documenttypeHoofdstuk in Boek/Rapport/Congresprocedure - Bijdrage aan een rapport
onderzoek.nbauthors6
onderzoek.nbpages54
onderzoek.peerreviewedGeen peer review


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record