Show simple item record

dc.contributor.authorMarianne Stranger, Lemmens Bert, An Verdeyen, Jelle Laverge
dc.date.accessioned2020-09-25T08:30:12Z
dc.date.available2020-09-25T08:30:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://archief-algemeen.omgeving.vlaanderen.be/xmlui/handle/acd/273826
dc.description.abstractDit onderzoek werkte een digitale tool over binnenluchtkwaliteit in scholen inhoudelijk uit. Die tool geeft scholen de mogelijkheid om het huidige ‘ventileren en verluchten’ op klaslokaal- of schoolniveau in kaart te brengen, te evalueren en projecten of acties op te zetten om de situatie te verbeteren. Daarnaast richtte de studie zich op bouwprofessionelen, gespecialiseerd in scholenbouw, waarvoor Technische Fiches opgemaakt werden, die het hoe en waarom van goed ventileren toelichten aan ontwerpers van schoolgebouwen. Om beide initiatieven inhoudelijk sterk te laten aansluiten bij de actuele situatie van ventileren en verluchten op school, werden beiden ontwikkeld vanuit een overzicht van knelpunten en succesfactoren die in praktijk vastgesteld worden bij de organisatie van studies van het departement Omgeving naar de binnenluchtkwaliteit op school.
dc.languageNederlands
dc.rightsCC BY-NC-SA
dc.titleOpmaak digitale tool gezond binnenmilieu op school en technische fiche voor scholenbouwers over ventilatiesystemen in scholen
vlaanderen.identifierOnderzoek-2289664
onderzoek.disciplineP003-chemie - P305-milieuchemie
onderzoek.documenttypeBoek/rapport - Rapport
onderzoek.nbauthors4
onderzoek.nbpages110
onderzoek.peerreviewedGeen peer review
dc.contributor.organisationVITO, Arcadis, Vlaams Instituut voor Gezond Leven, Universiteit Gent


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record