Toon vereenvoudigd item record

dc.contributor.authorFrederik Dams, Tara Op de Beeck, Henno Durznez
dc.date.accessioned2020-12-16T21:18:12Z
dc.date.available2020-12-16T21:18:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://archief-algemeen.omgeving.vlaanderen.be/xmlui/handle/acd/282721
dc.description.abstractRuimtelijke structuur en mobiliteitsstructuur spelen op elkaar in. We streven naar een versterkte samenhang tussen beide. Vervoersknooppunten van collectief vervoer of kortweg vervoersknooppunten zijn hierbij een belangrijke hefboom voor ruimtelijke transformatie. Bovenlokale openbaar vervoersnetwerken (zoals het spoornetwerk) worden vaak gekenmerkt door excentrisch gelegen vervoersknooppunten. Deze excentrisch gelegen vervoersknooppunten missen vandaag, door hun perifere ligging, de nodige dynamiek om volwaardig als duurzaam vervoersknooppunt voor collectief vervoer te functioneren.Deze ontwikkelingsgids is bedoeld voor ontwikkeling van goed verbonden (inter)regionale vervoersknooppunten die gelegen zijn aan een kern met een goed voorzieningenniveau. De gids wil gemeenten, provincies en ontwerpers, die geconfronteerd worden met de opgave een goed ontsloten excentrisch gelegen (inter)regionaal vervoersknooppunt te ontwikkelen aantonen dat er in verschillende richtingen geïntegreerde oplossingen kunnen worden verbeeld.
dc.languageNederlands
dc.rightsCC BY-NC-SA
dc.titleExcentriciteit in kernen: ruimtelijke ontwikkeling en duurzaam vervoer - een ontwikkelingsgids, in kader van de opdracht Knooppunten en dynamiek. Studie in opdracht van het Vlaams Planbureau voor Omgeving.
vlaanderen.identifierOnderzoek-2416642
onderzoek.disciplineS210-sociologie - S240-stedebouw
onderzoek.documenttypeBoek/rapport - Rapport
onderzoek.nbauthors3
onderzoek.nbpages66
onderzoek.peerreviewedPeer review
dc.contributor.organisationTractebel, Tractebel, Tractebel


Bestanden in dit item

Thumbnail

Dit item bevindt zich in de volgende collectie(s)

Toon vereenvoudigd item record