Toon vereenvoudigd item record

dc.contributor.authorAn Heyerick
dc.date.accessioned2024-12-03T06:59:16Z
dc.date.available2024-12-03T06:59:16Z
dc.identifierOMG_PBM_2022_010
dc.identifier.urihttps://archief-algemeen.omgeving.vlaanderen.be/xmlui/handle/acd/1085095
dc.description.abstractDit onderzoek had tot doel om kennis op te bouwen rond effectieve klimaatcommunicatie en om aanbevelingen te formuleren over het gebruik van frames en narratieven in klimaatcommunicatie. Aan de hand van focusgroepen werden verschillende frames en narratieven getest bij een brede doelgroep van Vlaamse burgers om te begrijpen welke betekenis ontvangers geven aan de voorgelegde boodschappen.
dc.languageNederlands
dc.publisherDepartement Omgeving
dc.subjectcommunicatie
dc.subjectklimaat
dc.subjectdraagvlak
dc.titleOnderzoek naar motiverende klimaatboodschappen, klimaatframes en klimaatnarratieven
dc.typeDossier
vlaanderen.identifierOMG_PBM_2022_010
onderzoek.documenttypeProject
dc.contributor.organisationUniversiteit Gent
dc.contributor.organisationDepartement Omgeving
onderzoek.abstract.translationThe aim of this research was to build knowledge on effective climate communication and to formulate recommendations on the use of frames and narratives in climate communication. Using focus groups, different frames and narratives were tested with a broad target group of Flemish citizens to understand what meaning recipients give to the presented messages.
onderzoek.title.translationResearch into motivational climate messages, climate frames and climate narratives
onderzoek.project.startdatum1/03/2023
onderzoek.project.einddatum1/09/2024
onderzoek.subject.translationcommunication
onderzoek.subject.translationclimate
onderzoek.subject.translationpublic engagement
dc.relation.haspartOMG_PBM_2022_010.2
dc.relation.haspartOMG_PBM_2022_010.1


Bestanden in dit item

BestandenGrootteFormaatBekijken

Er zijn geen bestanden aan dit item gerelateerd.

Dit item bevindt zich in de volgende collectie(s)

Toon vereenvoudigd item record