Toon vereenvoudigd item record

dc.contributor.authorJelle Boeve-de Pauw
dc.contributor.authorPeter Van Petegem
dc.date.accessioned2019-07-17T07:07:44Z
dc.date.available2019-07-17T07:07:44Z
dc.identifier.urihttps://archief-algemeen.omgeving.vlaanderen.be/xmlui/handle/acd/229748
dc.description.abstractDe mens heeft doorheen de geschiedenis steeds een blijvende impact gehad op zijn natuurlijke omgeving. Tijdens de laatste 50 jaar- de overgang van de industriële periode naar de globaliseringperiode- echter worden natuurlijke hulpbronnen sneller opgebruikt dan ze zich kunnen herstellen, met een grote verscheidenheid aan milieuproblemen tot gevolg. Natuur- en milieueducatie (NME) wordt door verschillende internationale verdragen naar voren geschoven als één van de belangrijke middelen tot reductie van de negatieve menselijke impact op het natuurlijk milieu. De cruciale opdracht die NME toegedicht krijgt en de investeringen die er vanuit verschillende overheden in gemaakt worden maken dat de effectiviteit ervan van groot belang is. Een centrale vraag is daarbij: wat brengen inspanningen in het milieueducatieve veld op in termen van educatieve winst?
dc.languageNederlands
dc.titleMilieuzorg op school impactanalyse en verbetervoorstellen
dc.typeDocument
vlaanderen.identifierOnderzoek-1822323
onderzoek.documenttypeBoek/rapport - Rapport
onderzoek.nbauthors2
onderzoek.nbpages156
onderzoek.peerreviewedGeen peer review


Bestanden in dit item

Thumbnail

Dit item bevindt zich in de volgende collectie(s)

Toon vereenvoudigd item record