dc.contributor.author | Helena Bieseman, Kobe Boussauw, Luk Mutsaerts, Isabelle Loris, Peter Vervoort, Lieselotte Wackeniers | |
dc.date.accessioned | 2020-04-28T14:53:48Z | |
dc.date.available | 2020-04-28T14:53:48Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://archief-algemeen.omgeving.vlaanderen.be/xmlui/handle/acd/262344 | |
dc.description.abstract | Mobiliteit is intrinsiek verbonden met onze omgeving door haar vermogen om plaatsen met elkaar te verbinden. Hoe onze ruimte georganiseerd is, is dus (mee) bepalend voor de hoeveelheid transport, de keuze van vervoerswijze, alsook voor de plaatsen waar de belangrijkste nadelige effecten zich voordoen zoals luchtvervuiling, geluidshinder en verkeersongevallen. Welke evoluties verwachten we? Vanuit het perspectief van milieu, congestie en verkeersveiligheid lijkt het alsof mobiliteit als systeem stelselmatig tegen grenzen opbotst die enerzijds ruimtelijk van aard zijn, maar anderzijds bepaald worden door wat maatschappelijk wenselijk is. Toch neemt de behoeft om grote en snelle verplaatsingente maken niet af. De komende jaren verwachten we een verdere stijging van de transportvolumes met 21%. Dit onder andere door een bevolkingstoename, gezinsverdunning en een toename van de economische activiteit en de behoefte aan interactie. | |
dc.language | Nederlands | |
dc.rights | CC BY-NC-SA | |
dc.title | Ruimterapport Vlaanderen (RURA) hoofdstuk 6: ruimte voor mobiliteit | |
vlaanderen.identifier | Onderzoek-2147435 | |
onderzoek.discipline | S210-sociologie - S240-ruimtelijke-ordening | |
onderzoek.documenttype | Hoofdstuk in Boek/Rapport/Congresprocedure - Bijdrage aan een rapport | |
onderzoek.nbauthors | 6 | |
onderzoek.nbpages | 54 | |
onderzoek.peerreviewed | Geen peer review | |